ندای سلامت با طبیعت

تحقیق و انتشار طب سنتی ونیاکان

ندای سلامت با طبیعت

تحقیق و انتشار طب سنتی ونیاکان

انسان و ماه ( The humam and the moon)

  1. انسان و ماه ( The humam and the moon)تناوب ماه قمری که سومین ریتم اصلی حیات موجودات زنده است در طرحهای تاریخ تولد انسان نیز ظاهرمی‌شود رابطه میان ماه و تولد آنچنان نزدیک است که در بعضی نقاط حتی ماه را قابله بزرگ‌می‌نامند
    تاریخ تولد در واقع مستقیماً به تاریخ آبستنی بستگی دارد که آن نیز به نوبة خود به زمان قاعدگی وابسته است توجه داریم که طول متوسط دورة زنانگی تقریباً با مدت زمان میان دو بدر متوالی ماه برابر است البته همة زنان دنیا در یک روز معین و در یک وضعیت از ماه دچار قاعدگی نمی‌شوند، اماّ مشکل می‌توان قبول کرد که تشابه این دو فاصلة زمانی کاملاً تصادفی باشد.
    Edson Andrews از Tallahassee گزارش می‌دهند که در ارزیابی تعداد بیش از یک هزار بیمار خون ریز یعنی بیمارانی که بر روی تخت جراحی به وسایل غیر عادی رگ بندی احتیاج پیدا کرده و یا به علت خونریزی به اتاق عمل بازگردانده شده‌اند 82% کل بحرانهای خونی مابین تربیع اول و تربیع ثانی اتفاق افتاده‌است و نقطه اوج پر معنایی درست به هنگام بدر داشته‌اند.
    انستیتو آمریکایی اقلیم شناسی American Institute of Medical گزارشی از اثرات بدر ماه کامل بر رفتار انسان را منتشر کرده است که در آن نوشته شده وقوع جنایاتی با محرک قوی روانی مانند Arson (جنون آتش زدن) kleptimania ،(جنون دزدی)، رانندگی وحشیانه والکلسیم منجر به آدمکشی، همگی در شبهایی که ماه کامل است به بیشترین حدخود می‌رسند و ابری بودن هوا تأثیری در وقوعشان ندارد.

راوتیز عقیده دارد که چون ماه میدان مغناطیسی زمین را دگرگون می‌کند این تغییرات بحرانهای روانی را در اشخاصی که تعادل روانیشان از قبل تا حدودی متزلزل بوده است ، تشدید می‌نماید.
تحقیقات برای کشف روابط فیزیولوژیک احتمالی دیگر میان انسان و ماه ادامه دارد ادعا شده است که مرگهای ناشی از سل ریوی بیشتر در طول هفت روز پیش از بدر اتفاق می‌افتد و این امر ممکن است بستگی به دورة قمری موجود در مقدار PH خون داشته و یک پزشک آلمانی همبستگی‌هائی میان دوره ‌های قمری با ذات الریه، مقدار اسید اوریک خون و حتّی زمان مرگ را گزارش داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد